Σέρρες: Αλλάζει η προτεραιότητα στους κυκλικούς κόμβους – «Πράσινο φως» από το Τοπικό Συμβούλιο


«Αγώνας δρόμου» από τη Δημοτική Αρχή Σερρών, που φιλοδοξεί να αλλάξει το ισχύον καθεστώς σχεδόν σε όλους τους κυκλικούς κόμβους
Την αλλαγή προτεραιότητας σε όλους τους κυκλικούς κόμβους της πόλης των Σερρών αποφάσισε σε πρόσφατη συνεδρίασή του το Τοπικό Συμβούλιο Σερρών. Βάσει της συγκεκριμένης απόφασης και εφόσον η όλη διαδικασία προχωρήσει, καθώς απαιτείται να «περάσει» κατά σειρά από τη Δημοτική Επιτροπή και το Δημοτικό Συμβούλιο Σερρών και ακολούθως να σταλεί για έγκριση στην Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού (ΔΙΠΕΧΩΣ) της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, θα δίνει προτεραιότητα στα οχήματα εντός του κυκλικού κόμβου και όχι σε όσα εισέρχονται σε αυτόν, όπως δηλαδή ισχύει μέχρι σήμερα.





Αξίζει να τονιστεί ότι βούληση της νυν δημοτικής αρχής συνιστά όχι μόνο η ανακίνηση του θέματος, το οποίο σημειωτέον «σέρνεται» από το μακρινό 2013, αλλά η οριστική αλλαγή της προτεραιότητας, καθώς κι όπως υποστηρίζεται, αφενός θα ανακουφιστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση, που πράγματι παρατηρείται πολύ συχνά στους κυκλικούς κόμβους και αφετέρου θα επιτευχθεί η εναρμόνιση της προτεραιότητας με άλλες πόλεις της Ελλάδας, που εδώ και κάποια χρόνια έχουν προβεί σε αυτήν την αλλαγή, που είναι σύμφωνη με όσα ισχύουν στους δρόμους άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Πάντως, επί του παρόντος και επί της συγκεκριμένης απόφασης εξαιρούνται οι δύο βασικοί κυκλικοί κόμβοι των οδών Βενιζέλου και Εθνικής Αντίστασης, μιας που αυτοί βρίσκονται σε σημείο, που ακόμη είναι χαρακτηρισμένο ως …εθνική οδός.

Σύμφωνα με πληροφορίες, που έχει στη διάθεσή του το Lionnews, η ίδια ακριβώς διαδικασία είχε ακολουθηθεί και κατά το παρελθόν, ωστόσο, η ΔΙΠΕΧΩΣ είχε ακυρώσει τις αποφάσεις του Δήμου Σερρών με την αιτιολόγηση ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) προβλέπει στην Ελλάδα ότι «η προτεραιότητα στους κυκλικούς κόμβους έχει αυτός, που κινείται από τα δεξιά. Για την ακρίβεια για την κίνηση των οχημάτων στους κυκλικούς κόμβους ο ΚΟΚ προβλέπει πως «ισχύει ό,τι και σε όλες τις διασταυρώσεις εκτός και εάν υπάρχει άλλη σχετική σήμανση».





«Οι κυκλικοί κόμβοι συνιστούν μία μάλλον «έξυπνη εφεύρεση», καθώς το κυρίαρχο όφελός τους είναι ότι επιτρέπουν την αδιάλειπτη ροή της κυκλοφορίας. Όμως, έχουν ένα μεγάλο μειονέκτημα. Το όφελος αυτό μπορεί στην ουσία να φανεί μόνο όταν τηρούνται οι κανόνες προτεραιότητας από όλους τους εποχούμενους. Για αυτό και τείνουν να αποτυγχάνουν στην ελληνική πραγματικότητα και νοοτροπία», σημειώνουν με νόημα κύκλοι από τους Εκπαιδευτές οδήγησης, με τους οποίους επικοινώνησε το Lionnews και οι οποίοι, πάντως, βλέπουν με θετικό μάτι το ενδεχόμενο αλλαγής της προτεραιότητας, που επιδιώκει η νυν δημοτική αρχή.



Πρέπει να σημειωθεί ότι η παραχώρηση προτεραιότητας στους κυκλικούς κόμβους σημαίνεται με ανάποδο τρίγωνο (παραχώρηση προτεραιότητας) και όχι με πινακίδα STOP. Επίσης, υπάρχει πρόβλεψη για απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης τόσο κατά την προσέγγιση στον κόμβο όσο και εντός αυτού.

Οι ίδιοι κύκλοι υπογραμμίζουν ότι αυτήν τη στιγμή στους δρόμους των Σερρών παρατηρείται για το συγκεκριμένο θέμα μια κατάσταση «δυσαρμονίας», που συχνά οδηγεί και στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. «Έρχονται στις Σέρρες οδηγοί από άλλες περιοχές της χώρας και δυσκολεύονται εξαιρετικά να προσαρμοστούν στη δική μας πραγματικότητα», επισημαίνουν οι εκπαιδευτές οδήγησης, ενώ παράλληλα τονίζουν με νόημα και την διόλου αμελητέα παράμετρο του κυκλοφοριακού «χάους», που όχι σπάνια παρατηρείται σε δρόμους των Σερρών, στα σημεία όπου υπάρχουν κυκλικοί κόμβοι.


Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι την ίδια ώρα με την παραπάνω απόφαση «τρέχει» παράλληλα και η διαδικασία για την κατασκευή ενός «κανονικού» κυκλικού κόμβου στην οδός Δογάνης και πολύ κοντά στα Β’ Κοιμητήρια της πόλης των Σερρών, όπου εδώ και πολλά χρόνια ο εκεί υποτυπώδης κυκλικός κόμβος παραμένει με πλαστικά στηθαία.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.